evia247.gr
Edfdcfbd68ff2867d8b580924be76386 no watermark
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΚΗΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εξελίξεις στον Σιδηρόδρομο: Συνεντεύξεις με πρώην σταθμάρχη και πρόεδρο Σωματείου Εργαζομένων για το νομοσχέδιο του ΟΣΕ

Κοινοποίηση

Σχόλια για τον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ από τον Νίκο Κουτσιούκη και τον Γιώργο Αποστολέρη

«Κάλλιο αργά παρά ποτέ λέει ο πάνσοφος λαός μας» επεσήμανε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων της Hellenic Train, Νίκος Κουτσιούκης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου. Η συζήτηση αφορούσε τον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ βάσει των κυβερνητικών εξαγγελιών και του σχετικού νομοσχεδίου του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, κ. Κυρανάκη.

Ο κ. Κουτσιούκης τόνισε ότι «είναι ζητήματα τα οποία εμείς οι εργαζόμενοι αναδεικνύουμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια, από το 2000 και μετά. Συνεχώς ζητούσαμε την εντατικοποίηση των ελέγχων του σιδηροδρόμου, καθώς και την υιοθέτηση συστημάτων ασφαλείας που προλαμβάνουν τα ανθρώπινα λάθη. Η μείωση του προσωπικού από 15.000 σιδηροδρομικούς το 1990 στους 2.000 σήμερα δείχνει ότι τα πράγματα στον σιδηρόδρομο δεν ήταν καθόλου καλά τα προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο, μας κάνει αισιόδοξους το γεγονός ότι οι προσλήψεις στον ΟΣΕ και στην Hellenic Train, η οποία είναι ιδιωτική εταιρεία, πρόκειται να γίνουν. Αυτή είναι μια θετική εξέλιξη. Επιπλέον, σημαντική είναι και η επαναφορά του προϊσταμένου της αμαξοστοιχίας, που έχει καταργηθεί από το 2017, ο οποίος θα εκπαιδευτεί σε ζητήματα που αφορούν τη διαδικασία της μηχανοδήγησης και τους σταθμάρχες.

Σχετικά με τη διαχείριση του προσωπικού, ο κ. Κουτσιούκης ανέφερε ότι υπάρχει ποινολόγιο στον ΟΣΕ και στην Hellenic Train για υπαλλήλους που δεν ακολουθούν τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας. Δήλωσε χαρακτηριστικά: «Εκείνο που εστιάζουμε είναι τη σοβαρή εκπαίδευση που το νομοσχέδιο προβλέπει για το προσωπικό. Πιστεύουμε ότι κανένας υπεύθυνος επαγγελματίας σιδηροδρομικός δεν θα έχει να φοβηθεί τίποτα».

Αξιοσημείωτο είναι ότι η βιντεοεπιτήρηση στις κρίσιμες σιδηροδρομικές υποδομές ενισχύεται, κάτι που ο κ. Κουτσιούκης θεωρεί απαραίτητο. «Η βιντεοσκόπηση δεν θα γίνεται στον θάλαμο μηχανοδήγησης, αλλά θα ελέγχει εάν τηρούνται όλα τα απαιτούμενα από τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας. Είναι σημαντικό να είμαστε σε θέση να ελέγχουμε τα ζητήματα ασφάλειας και συμμόρφωσης, ιδίως μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών» υπογράμμισε.

Ο κ. Κουτσιούκης έκανε αναφορά στην πλατφόρμα railway.gov.gr, όπου κάθε πολίτης θα μπορεί να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο το πού βρίσκεται κάθε αμαξοστοιχία. «Το Ενιαίο Κέντρο Κυκλοφορίας είναι ένα σημαντικό ζήτημα που ζητούσαμε να υπάρχει εδώ και χρόνια, καθώς καταργήθηκε το 2017. Μόνο έτσι μπορούμε να έχουμε σωστή λειτουργία και ενημέρωση», τόνισε.

«Τόσο η Hellenic Train, όσο και ο ΟΣΕ έχουν αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα. Αν δεν υλοποιηθούν οι ανακοινώσεις του υπουργού, τότε θα συνεχιστεί το παιχνίδι ευθυνών μεταξύ των εταιρειών», επισήμανε ο κ. Κουτσιούκης. Συμπλήρωσε ότι «πρέπει να αναπτυχθεί σιδηροδρομικό δίκτυο σε όλη τη χώρα και να μην περιορίζεται μόνο στον άξονα ΠΑΘΕ Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη».

«Η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι η τελευταία χώρα της Ευρώπης με ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο. Οι γραμμές που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται το 1995 σήμερα έχουν ανώτερη ταχύτητα 250 χιλιόμετρα, τη στιγμή που άλλες ευρωπαϊκές χώρες υπερβαίνουν τα 500 χιλιόμετρα.» ανέφερε ο πρόεδρος του σωματείου.

Αναφερόμενος στη δέσμευση της Hellenic Train για την προμήθεια νέων τρένων, ο κ. Κουτσιούκης υπογράμμισε ότι δεν έχει εκπληρωθεί και παρατήρησε πως «βεβαίως ακατάλληλα τρένα 35ετίας, όπως τα ETR ή τα «Λευκά Βέλη», συνεχίζουν να κυκλοφορούν». Επισημαίνει ότι δεν υπάρχουν διαδικασίες κυρώσεων για την εταιρεία γι’ αυτή την καθυστέρηση και ζητά νέα τρένα προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής και ποιοτική μεταφορά επιβατών.

Απαραίτητη η ποιοτική εκπαίδευση του σιδηροδρομικού προσωπικού

Ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, τονίζει ότι το νομοσχέδιο είναι σε σωστή κατεύθυνση και ότι η κοινωνία αναμένει την ανατροπή των αρνητικών κεκτημένων στον σιδηρόδρομο. Υπογραμμίζει την ανάγκη ποιοτικής εκπαίδευσης και αξιολόγησης του προσωπικού, προσθέτοντας ότι «η τεχνολογία από μόνη της δεν αρκεί, αν το προσωπικό δεν είναι αξιόπιστο». Κλείνει επαναλαμβάνοντας την ανάγκη για μετασχηματισμό του σιδηροδρομικού προσωπικού και τη σημασία ενός αξιόπιστου και σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Μητσοτάκης για Τριαντόπουλο: Ένα Ιστορικό Βήμα με Καίρια Σημασία

Αναστολή Ποινικών Διώξεων για Χρέη προς το Δημόσιο: Νέες Ρυθμίσεις και Διαδικασίες

Διπλωματικό Στρατηγικό Παιχνίδι για την Ουκρανία: Καθοριστικές Εξελίξεις Αυτήν την Εβδομάδα – Οι Τακτικές Τραμπ και Πούτιν